Find os her​

Telefon skole: 2948 0722

​Telefon SFO: 2948 0728​

BILLEDSKOLEN​

​Ideen til en Billedskole er udsprunget af erfaringen om børnenes glæde ved at tegne, male, lege med ler o.l. i billedkunsttimerne - og af deres beklagelser over at skulle afbryde det, de er ved:

Vi er så godt i gang, kan vi ikke bare fortsætte?

​​Sådanne udtalelser - og vigtigheden af at styrke børnenes kreativitet og mulighed for fordybelse ligger til grund for dette tilbud til dem, der har lyst til at "gå til billedkunst" i fritiden. Det handler om at komme i nærkontakt med tingene:

Mærke dem, lugte dem gøre noget ved dem og med dem eksperimentere og skabe noget - udtrykke sig

​​- Aktiviteter, der kommer til at foregå som vekslen mellem faste øvelser og frie eksperimenter.

​- Det skal foregå gennem undervisning i b.la.:

• ​Tegning
  • ​Maling
  • ​Grafik
  • ​Collage
  • ​Skulptur
  • ​Keramik
  • Billedanalyse

Undervisningssted:

​Der undervises i Vedsted Friskoles billedkunstlokale​

Tid:

Lektionerne lægges så vidt muligt i umiddelbar forlængelse af skoledagen.

Mandage i tidsrummet 13.45 - 15.15

TILMELDING

​Tilmelding kan foregå hele året, såfremt lærerne har tid, eller der er plads på holdene. Tilmeldingen er bindende for hele skoleåret, medmindre andet er aftalt.

LÆRERE

Leder af musikskolen: