VEDSTED FRISKOLE SFO

MÅLSÆTNING

At skabe et pædagogisk trygt miljø, hvor børnene er glade for at komme og hvor børn og voksne trives i en overskuelig hverdag.

At skabe optimale udviklings- og udfoldelsesmuligheder ud fra vores kendskab til og erfaring med børn og de muligheder vi har.

At skabe et åbent og positivt forældre-personalesamarbejde med respekt for hinandens forskelligheder.

At skabe helhed i familiens dagligdag for søskende i skolefritidsordningen og skolen.​​

​GENERELT:

Skolefritidsordningen skal som udgangspunkt være et ”fristed”, hvor der er mulighed for at lege. Det har stor betydning for os, at det enkelte barn får oplevelsen af, at alle er en vigtig del af fællesskabet.

Vi giver plads til leg ude og inde efter barnets eget ønske. Vi opfordrer børnene til at lege mest muligt udendørs ofte uden voksenindblanding. Vi bruger meget sportspladsen, skoven og området omkring skolen. Ofte laver vi aktiviteter omkring vores bålplads, på sportspladsen eller i vores hal.

Vi tilbyder alderssvarende aktiviteter, som børnene kan deltage i.

Vores skolefritidsordning bærer præg af at der er mange børn der deltager i musik, billedskole, minikonfirmand og boldspil i den lokale idrætsforening. Derfor er det af stor betydning, at skolefritidsordningen er ”fristedet”, hvor børnene kan møde deres kammerater på tværs af alder og klassetrin.

AKTIVITETER:

I SFO’en vægter vi højt at børnene har mulighed for at rører sig. Vi har nogle rigtig gode faciliteter. Vi benytter os bl.a. af alle de muligheder der findes i vores hal, både nogle aktiviteter der er fastlagt af de voksne og børnenes egen leg. Børnene er meget begejstret for at komme i hallen. Især i den våde og kolde tid benytter vi hallen ofte.​

Anlægget bruges meget til forskelligt boldspil. I Lilleskoven bygger børnene huler og Lilleskolegården og legeområdet omkring SFO’en benyttes til mange aktiviteter. På vores legeplads har vi ofte bål, hvor der bages snobrød, laves suppe eller andre spændende bålretter.

​Åbningstider og priser

Skolefritidsordningen har åbent hver dag fra klokken 6.30 - 8.05 og igen fra klokken 12.45 til 17.00 (fredag dog til 16.30)

Moduler:

A: 6.30 - 8.05

B: 12.45 - 14.30

C: 14.30 - 17.00 (Fredag 14.30 - 16.30)

Se priser, hent økonomifolderen her

Direkte tlf. til SFO: 2948 0728

Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse på kontoret - 2948 0722​​